Gevonden Voorwerpen Beleid
1. Gevonden Voorwerpen Beleid
Doel
Dit beleid beschrijft de procedures voor het omgaan met gevonden voorwerpen die in de hotelkamers, gemeenschappelijke ruimtes of op het terrein van het hotel zijn achtergelaten door gasten of bezoekers.
Inventarisatie en Bewaartermijn
- Alle gevonden voorwerpen worden direct gemeld bij de receptie of housekeeping leiding. De voorwerpen worden geregistreerd in het bijbehorende formulier (zie sectie 2) met de vinddatum, vindplaats en een korte omschrijving.
- Waardevolle items (telefoons, sieraden, paspoorten, etc.) worden extra veilig bewaard.
- Niet-waardevolle voorwerpen (kleding, toiletartikelen, boeken) worden gedurende een periode van 1 maand bewaard.
- Waardevolle voorwerpen worden gedurende een periode van 3 maanden bewaard.
- Na afloop van de bewaartermijn worden niet-opgeëiste items gedoneerd aan een goed doel of, indien onbruikbaar, vernietigd.
- Bederfelijke items (voedsel, verse bloemen) en items met een lage hygiënische waarde (gebruikt ondergoed, tandenborstels, geopende cosmetica, haarborstels) worden direct weggegooid om redenen van hygiëne en veiligheid.
Procedure voor Teruggave aan de Eigenaar
Als een gast contact opneemt over een achtergelaten item, zal het hotel:
- De gast vragen om een gedetailleerde beschrijving van het item te geven ter verificatie (zoals kleur, merk en specifieke kenmerken).
- Na succesvolle identificatie, met de gast de opties voor teruggave bespreken (ophalen of opsturen).
Opsturen van Gevonden Voorwerpen (Verzendkosten)
Wij kunnen gevonden voorwerpen naar u opsturen onder de volgende voorwaarden:
- Kosten: De volledige kosten voor het verpakken en verzenden (inclusief track & trace) zijn voor rekening van de ontvanger.
- Vooruitbetaling: De verzendkosten dienen vooraf door de eigenaar te worden betaald. Pas na ontvangst van de betaling zal het item worden verzonden.
- Aansprakelijkheid: Het hotel is niet aansprakelijk voor verlies of schade die optreedt tijdens het transport door de koeriersdienst of postbedrijf.
- Afhandeling: Het hotel zal het pakket binnen 10 werkdagen na ontvangst van de betaling verzenden.
Contact
Gasten die een item zijn verloren, kunnen contact opnemen met de receptie van het hotel via 0162 68-4000 of [email protected].